PDA

View Full Version : USA Amazon, người bán chủ yếu là ai? Đừng ngạc nhiên !


Gibbs
03-13-2021, 13:15
Amazon một trang bán hàng online ở Mỹ, đáng tiếc nó không làm người Mỹ giàu lên hay giúp hàng Mỹ bán ra thế giới. Mà Amazon đang giúp người Trung Quốc trở nên giàu có, giúp hàng hóa Trung Quốc bán sang Mỹ và ngược lại Trung Quốc giúp ông chủ Bezos trở thành người giàu nhất thế giới.

Hơn 40% người bán hàng Amazon đang ở Trung Quốc, và cũng nhiều người Trung Quốc đang ở Mỹ cũng bán hàng trên Amazon. Hàng hóa trên Amazon Made in China chiếm tới 90%. Có thể nói Amazon đang bị Hán hóa.

Nếu gần đây bạn đă mua sắm trên Amazon, bạn có thể nhận thấy rằng nền tảng này đă trở thành một băi tập kết hàng hóa không có thương hiệu. Và hầu hết các sản phẩm này được bán bởi những người bán nhăn hiệu riêng, các nhà phân tích bán lẻ / trực tuyến và các công ty ở Trung Quốc bán trực tiếp trên Amazon.

Trong số 3 loại người bán này, người Trung Quốc là phân khúc phát triển nhanh nhất và họ đang hoàn toàn thống trị nền tảng này. Trên thực tế, họ đă tiếp quản khá nhiều.

Dưới đây là một số thống kê để mô tả cuộc xâm lược Trung Quốc trong năm qua…

Hơn 250.000 người bán Trung Quốc đă gia nhập Amazon vào năm ngoái
40% trong số 2 triệu người bán của Amazon có trụ sở tại Trung Quốc
Họ có nhiều năm kinh nghiệm xuất khẩu
Họ có lợi thế về giá so với những người bán khác
Tại sao Người bán Trung Quốc đang thống trị Amazon

Tại sao chuyện này đang xảy ra?

Trong nhiều năm, chuỗi cung ứng truyền thống từng trông như thế này…

Chuỗi cung ứng cũ:
Một nhà sản xuất ở Trung Quốc bán hàng thô cho một nhà phân phối.
Nhà phân phối đóng vai tṛ là đầu mối liên hệ duy nhất của nhà sản xuất và bán sản phẩm cho người bán buôn
Người bán buôn mua những sản phẩm này với số lượng lớn và bán cho các cửa hàng bán lẻ riêng lẻ
Một cửa hàng bán lẻ bán những hàng hóa này cho người tiêu dùng cuối cùng
Mỗi bước của chuỗi cung ứng này dẫn đến tỷ lệ tăng trưởng từ 50-100%.

Nhưng nhờ có Amazon, chuỗi cung ứng bây giờ trông như thế này…

Chuỗi cung ứng mới:
Trong phiên bản mới này của chuỗi cung ứng, nhà sản xuất Trung Quốc hoàn toàn bỏ qua những người trung gian và bán trực tiếp cho người tiêu dùng cuối cùng với mức giá thấp khó có thể so sánh được.


Amazon đă thay đổi mọi thứ
Bezos Trung Quốc


https://www.vietbf.com/forum/attachment.php?attac hmentid=1755285&stc=1&d=1615641284
Trước đây, việc bán hàng tại Hoa Kỳ của một nhà sản xuất Trung Quốc khó hơn nhiều.

Có rào cản ngôn ngữ. Người Trung Quốc không quen thuộc với văn hóa này. Có rất nhiều trở ngại liên quan đến vận chuyển và giao nhận hàng hóa.

Nhưng quan trọng nhất, không có một nhà bán lẻ lớn nào mà họ có thể tập trung nỗ lực để di chuyển số lượng lớn sản phẩm.

Trong khi đó, thị trường khổng lồ của Amazon đă thay đổi mọi thứ. Có điều, Amazon đă tích cực thu hút người bán Trung Quốc kể từ năm 2015.

Ví dụ, khi Amazon bắt đầu chiến dịch "Panda" vào năm 2015, số lượng người bán Trung Quốc đă tăng hơn gấp đôi trong năm đó, dẫn đến tăng trưởng doanh thu hơn 20% cho Jeff Bezos.

Chuyển nhanh sang năm 2018 và tốc độ tăng trưởng người bán Trung Quốc đă tăng theo cấp số nhân.

Dưới đây là những ǵ Bezos và công ty đă và đang làm để khuyến khích người bán Trung Quốc bán hàng trên Amazon.

Họ đă triển khai phiên bản tiếng Trung của trung tâm người bán
Họ thuê nhân viên hỗ trợ nói tiếng Trung Quốc
Họ bắt đầu cung cấp giải pháp vận chuyển hàng hóa đường biển từ đầu đến cuối trực tiếp đến các kho hàng của Amazon
Họ bắt đầu tích cực đào tạo các nhà sản xuất Trung Quốc về cách bán hàng trên Amazon
Tại sao người Trung Quốc có lợi thế
Người vi phạm Trung Quốc
Giờ đây, dự kiến ​​sẽ có thêm một chút cạnh tranh trên Amazon nhưng điều đáng thất vọng là người Trung Quốc đơn giản là không chơi theo luật.

Sau tất cả, khi hàng ngàn dặm xa, gần như không thể để buộc người bán hàng Trung Quốc tuân thủ luật pháp.

(c̣n nữa)


ENGLISH:
If you’ve shopped on Amazon lately, you’ve probably noticed that the platform has become a cesspool of non-name brand goods. And most of these products are sold by private label sellers, retail/online arbitragers and companies in China selling direct on Amazon.

Of these 3 types of sellers, the Chinese have been the fastest growing segment and they are utterly dominating the platform. In fact, they’ve pretty much taken over.

Here are a few statistics to describe the Asian invasion this past year…

Over 250,000 Chinese Sellers Joined Amazon Last Year
40% of Amazon’s 2 Million Sellers Are Based In China
They Have Years Of Exporting Experience
They Have A Pricing Advantage Over Other Sellers
Why Chinese Sellers Are Dominating Amazon

Why is this happening?

For many years, the traditional supply chain used to look like this…

Old Supply Chain:
A manufacturer in China sells raw goods to a distributor.
A distributor acts as a single point of contact for the manufacturer and sells products to wholesalers
A wholesaler buys these products in bulk and sells them to individual retail shops
A retail shop sells these goods to the end consumer
Every step of this supply chain results in a markup of 50-100%.

But thanks to Amazon, the supply chain now looks like this…

New supply chain:
In this new version of the supply chain, the Chinese manufacturer completely bypasses the middlemen along the way and sells directly to the end consumer at rock bottom prices that are hard to match.


Amazon Has Changed Everything
Bezos China
In the past, it was much more difficult for a Chinese manufacturer to sell in the United States.

There were language barriers. The Chinese were not familiar with the culture. There were many obstacles involved with shipping and freight forwarding.

But most importantly, there was no single large retailer that they could focus their efforts on to move mass quantities of product.

Meanwhile, Amazon’s gigantic marketplace changed everything. For one thing, Amazon has been aggressively courting Chinese sellers since 2015.

For example, when Amazon started operation “Panda” in 2015, the number of Chinese sellers more than doubled that year resulting in over 20% revenue growth for Jeff Bezos.

Fast forward to 2018 and Chinese seller growth has been exponential.

Here’s what Bezos and company has been doing to encourage Chinese sellers to sell on Amazon.

They implemented a Chinese version of seller central
They hired Chinese speaking support staff
They started offering end to end ocean freight solutions direct to Amazon warehouses
They started actively training Chinese manufacturers on how to sell on Amazon
Why The Chinese Have An Advantage
Chinese violators
Now having a little extra competition on Amazon is to be expected but what’s frustrating is that the Chinese simply don’t play by the rules.

After all, when you are thousands of miles of away, it’s near impossible to force Chinese sellers to obey the law.

For example, the Chinese repeatedly sell counterfeit merchandise on Amazon and get away with it. Amazon doesn’t really care as long as they are making a profit and you really have to hound Amazon repeatedly before they take any action.

In addition, there are many companies in China that sell both positive and negative reviews.

If you’ve sold on Amazon for any length of time, you’ve probably been the target of a malicious negative review attack.

You’ve also probably witnessed brand new listings accumulate hundreds of 5 star reviews within a week of launch. Well now you know how.

Often times, these Chinese sellers have hundreds of accounts. They don’t care if they get banned because they always have a backup. And as a result, they can violate Amazon’s terms of service with impunity.

If ignoring all of the rules wasn’t bad enough, both the Chinese and US governments are facilitating these advantages.

First off, the Chinese are exempt from taxes. Now I shouldn’t say that they are exempt but many Chinese simply don’t pay. After all when you live in China, what’s the worst thing that can happen to you?

The Chinese also get heavily discounted shipping.

The only reason dropshipping from AliExpress works today is because shipping from China to the US is cheaper than shipping within the US thanks to a shipping method called ePacket. As a result, the Chinese have inherent cost advantages that US sellers don’t have.

The Chinese also have access to more resources. Every year, I run an ecommerce event called The Sellers Summit where I bring together sellers from all over the world to share ideas and strategies. But the problem is that I only hold it once per year.

Meanwhile, the Chinese have events and seminars every week. There are large ecommerce parks built exclusively for sellers that are backed by the government.

In addition, the Chinese government has drastically reduced taxes to encourage global trade.

The Chinese government fully supports and aids Chinese sellers. Meanwhile, they have easy access to suppliers and can act much faster than a private label seller in another country.

For example, my wife and I attend the Canton Fair every other year. But it’s a huge ordeal.

We have to fly 18 hours, find babysitting, book a hotel etc… Meanwhile, someone in China can hop on a train, meet with a few vendors and return home in time for supper.


This is huge!

Even though the Chinese are dominating Amazon, not all hope is lost. In fact, small business owners are still thriving.
(continue...)

nguoiThuTAM
03-14-2021, 18:58
"CHỆT CỘNG"

hmta1982
03-14-2021, 19:24
Kô sao ... bạn cứ mua đi, nhớ là mở ra xong dán lại ... rồi mang RETURN nó ... free return mà.
Tụi chệt sẽ mệt với số lượng hàng return ... rồi coi Ama.zon dám cho tụi nó bán hàng nữa kô? :rolleyes:

tacrang
03-14-2021, 19:36
Kô sao ... bạn cứ mua đi, nhớ là mở ra xong dán lại ... rồi mang RETURN nó ... free return mà.
Tụi chệt sẽ mệt với số lượng hàng return ... rồi coi Ama.zon dám cho tụi nó bán hàng nữa kô? :rolleyes:

Ư kiến hay nhưng 100 người mua hàng mà chỉ có 1 người rerun chẳng ăn thua ǵ nếu được 50/50 return nó mới mệt

hmta1982
03-14-2021, 19:54
Ư kiến hay nhưng 100 người mua hàng mà chỉ có 1 người rerun chẳng ăn thua ǵ nếu được 50/50 return nó mới mệt
:eek: :handshake:
Thì mình bắt đầu kêu gọi mọi người làm đi.
Một cây làm chẳng nên non,
Ngàn cây chụm lại nên hòn núi cao.
:thankyou:
Wýnh cho chết mẹ tụi tàu+